Zet je webshop in de etalage

Toen je ging starten met je webshop wist je het zeker: jouw webshop en de producten die je gaat verkopen is een gat in de markt. Een winnende formule waar niemand omheen kan. Voordat je startte heb je uitgebreid onderzoek gedaan. Je hebt de producten uitgezocht waar je zelf blij van werd. Producten van een geweldige kwaliteit die uniek zijn en waar iedereen op zit te wachten. Dat laatste heb je zelfs getest met een marktonderzoek. Het was duidelijk dat jouw webshop een succes zou gaan worden.

En dus ben je in het diepe gesprongen. Je hebt een flinke investering gedaan om de juiste producten op voorraad te krijgen en je hebt een flinke duit betaald om te zorgen dat je een overzichtelijke en goed werkende website kreeg. De dag dat je website gelanceerd werd heb je groots aangekondigd bij iedereen die je kende. Uiteraard heb je het ook gevierd met een glas champagne en een toast op de goede afloop. En toen… bleven de klanten weg en de verkopen uit. Tegenvaller!

Hier ben ik

Helaas is verkopen via een webshop nooit zo simpel als het klinkt. Dat eerste enthousiasme en vertrouwen verdwijnt als sneeuw voor de zon als blijkt dat jouw klanten je niet weten te vinden. Je verkoopt niet zo goed als je had gehoopt en zit eigenlijk alleen maar te wachten tot er iemand iets in zijn winkelmandje legt en afrekent. Dit is niet zoals het had moeten zijn.

Maar ben je wel te vinden? Heb je zelf al eens geprobeerd om je webshop te vinden op internet? Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende webshops die allemaal lijken te vechten om dezelfde klant. Het is dus belangrijk dat je jezelf in de etalage zet. Durf je webshop te laten zien en zet jezelf in de schijnwerpers. Een goed begin daarvoor is uiteraard netwerken en adverteren. Toch is er meer mogelijk. 

Jouw webshop op nummer één

Klanten die op zoek gaan naar een product gebruiken daar meestal een zoekmachine voor. Tijd dus om te zorgen dat je daar op nummer één komt te staan bij de zoekresultaten. Hoe je dat doet? Simpel! Linkbuilding voor je webshop. Het is geen luxe meer om te investeren in goede linkbuilding, het is bittere noodzaak. Sta je niet op de eerste pagina van de zoekresultaten dan tel je als webshop eigenlijk niet eens mee. Gemiddeld wordt er slechts naar de eerste drie tot vijf resultaten gekeken, voordat er een nieuwe zoekopdracht volgt. Je hebt dus maar een kort ogenblik om jezelf goed in de etalage te zetten. Dus ga ervoor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *