Verbeteren van telefonische acquisitie voor jouw bedrijf

Telefonische acquisitie wordt tegenwoordig als een apart onderwerp beschouwd. Een vak dat je als ondernemer in meer of mindere mate onder de knie moet krijgen, want het helpt je om je klantenportefeuille gezond te houden. Het gaat tenslotte allemaal om het verwerven van nieuwe klanten. Het verkopen van uw dienst of product is echter niet altijd eenvoudig.

Koude oproepen en afwijzingen

Daarom zijn de meeste ondernemers huiverig om de telefoon op te nemen. Een ongevraagd telefoontje naar een potentiële klant is eng en de kans om afgewezen te worden wegens gebrek aan interesse is groot. Desalniettemin is telefonische acquisitie nog steeds een van de beste manieren om nieuwe klanten te werven.

Telefonische acquisitie kan worden geleerd!

Is telefonische acquisitie uitbesteden echt zo moeilijk? Ik denk het niet. Ik geloof dat telefonische acquisitie kan worden geleerd: als je weet hoe je het moet doen, wordt het een stuk eenvoudiger! Voordat u begint, is het belangrijk om uw profilering, uw positionering, te definiëren. Daarnaast heb je ook een beetje lef en vooral doorzettingsvermogen nodig om potentiële klanten te bellen. Niemand wacht op uw telefoontje en afwijzingen zijn redelijk normaal op het gebied van acquisitie. En net als met al het andere in het leven: oefening baart kunst. Als u wekelijks een paar uur aan cold calling besteedt, breidt u geleidelijk uw klantenportfolio uit. Tegelijkertijd werk je aan je zelfvertrouwen, waardoor de telefoongesprekken specifieker worden. U krijgt minder afwijzende antwoorden en boekt meer successen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *