Online marketing voor een onderneming

Ben jij de grote uitdaging van het ondernemen aangegaan? Dan willen wij jou graag een klein beetje op weg helpen. In dit artikel worden een paar belangrijke (marketing) aspecten uitgelicht die erg belangrijk zijn om van jouw onderneming een groot succes te maken. Zo bespreken we SEA en SEO, en of je dit beter kan uitbesteden of zelf op kan pakken.  

Online marketing

Tegenwoordig zijn veel bedrijven tot de ontdekking gekomen dat online marketing de positie van je bedrijf online erg kan versterken. Online marketing voor midden- en kleinbedrijf is dan ook niet meer weg te denken uit het ondernemen-vak. Maar helaas is het nog niet voor iedereen duidelijk dat het verder gaat dan alleen social media posts en advertenties. Er zijn meer middelen die de zichtbaarheid van jouw onderneming kunnen verbeteren op het internet.

Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimalisation (SEO)

SEA (Paid Search), is het adverteren van jouw website via zoekmachines zoals Google. Deze betaalde advertenties zorgen ervoor dat jij beter en sneller zichtbaar bent als een relevant topic wordt gezocht via de zoekmachine. SEA zorgt er voor dat er op korte termijn (veel) meer verkeer naar je website komt. In principe is SEO een “niet betaalde” variant van SEA in de zin van dat je zonder te betalen, wel beter gevonden wordt via de zoekmachine. SEO bestaat uit 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website).

Het uitbesteden van online marketing

Omdat er best wel wat kennis en tools bij komen kijken, kan het aardig oplopen in de kosten om als bedrijf zelf met online marketing te starten. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om online marketing uit te besteden. Hiervoor kan je terecht bij een online marketing bureau zoals Roxtar.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *