Je SEO naar een hoger niveau tillen? Analyseer eerst goed de huidige situatie

seo website analyse

Wanneer je als bedrijf eigenaar bent van een website, dan wil je natuurlijk dat deze site zo veel mogelijk bezoekers trekt. Hier zouden vervolgens ook omzet en winst uit moeten voortvloeien. Wat dit betreft is het een van je kerntaken om ervoor te zorgen dat je site een goede ranking heeft in de Google-zoekresultaten. Hiervoor doe je ongetwijfeld aan Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie), oftewel SEO. Welnu, mocht je ranking langdurig tegenvallen, dan schort er mogelijk iets aan deze SEO. Het is dan sterk aan te raden een SEO website analyse te laten verrichten, bij voorkeur door een extern bureau dat ruimschoots ervaring heeft met deze analyses en waar men geheel objectief naar je situatie kijkt.

seo website analyse

Om welke redenen laat je een SEO website analyse uitvoeren?

Een SEO analyse laat je dus in de eerste plaats uitvoeren om te weten op welke punten de SEO activiteiten die je tot nu toe ondernam tekort schoten. Hierbij wordt in feite naar redenen gezocht waarom je website te weinig bezoekers trekt. Je zou deze stap dus kunnen zien als noodzakelijke eerste stap naar het oplossen van het probleem.

Onderneem actie waar nodig

Op basis van een goed en compleet uitgevoerde SEO website analyse kun je vervolgens overgaan tot actie. Uit de analyse kunnen verschillende problemen aan het licht zijn gebracht. Zo kan het zijn dat de analist de content niet goed vond, in die zin dat de op je site aanwezige teksten en afbeeldingen bijvoorbeeld niet genoeg aansloten op veelgebruikte zoektermen van consumenten. Het is tevens mogelijk dat je site soms te maken heeft (of had) met een haperende techniek. Een chronisch tekort aan goede backlinks zou ook een reden kunnen zijn voor een lage ranking. Hoe dan ook, uit deze analyse komt informatie waar je doelgericht mee aan de slag kunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *